TSAMRATUL FIKRIYAH
Risalah ingkang dipun kempalaken
dening K.H. Muhammad Romly Tamim, Peterongan, Jombang
Dipun maknani kelawan basa Jawi
dening K.H. Muhammad Utsman Nadi, Sawah Pulo, Surabaya
Jama’ah Ahli Thariqah Qadiriyah
wa Naqsyabandiyah
Jombang
بِسْمِ اللهِ
الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ.
الْحَمْدُ
ِللهِ وَحْدَهُ. وَالصَّلاَةُ
وَالسَّلاَمُ عَلَى رَسُوْلِ
اللهِ لاَ نَبِيَّ
بَعْدَهُ. لاَ حَوْلَ
وَلاَ قُوَّةَ إِلاَّ
بِاللهِ. أَمَّا بَعْدُ.
Iki kitab risalah
kang diarani Tsamratul Fikriyah, mertela-ake pertingkahe Thariqah
Qadiriyah lan Naqsyabandiyah. Silsilahe thariqah karo-karone mau kumpul maring
guru kita kang ‘arif billah, yaiku Syaikh Ahmad Khathib Sambas kang
jumeneng ing Makkah Musyarrafah, kampung Suq Lail. Lan thariqah Naqsyabandiyah
iku asal sangka Sayyidina Abu Bakr ash-Shiddiq radhiyallahu ‘anh. Dene Thariqah Qadiriyah iku asal sangka
Sayyidina Ali karramallahu wajhah. Karo-karone thariqah mau asal saking
Sayyidina Muhammad Rasulillah shallallahu ‘alaihi wa ‘ala alihi wa shahbihi
wa sallam ajma’in.
Dene pertingkahe talqin
dan bai’ah kanggo thariqah karo-karone mau miturut syaikh guru kita
mengkene:
Yaiku ing wiwitan
Syaikh karo murid bareng-bareng maca:
بِسْمِ
اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ.
Nuli maca:
اللَّهُمَّ افْتَحْ لِيْ بِفُتُوْحِ
الْعَارِفِيْنَ. × 7
Nuli maca:
الْحَمْدُ ِللهِ وَالصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ عَلَى
حَبِيْبِ الْعَالِي الْعَظِيْمِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ نالْهَادِي إِلَى
الصِّرَاطِ الْمُسْتَقِيْمِ.
بِسْمِ اللهِ
الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ.
استغفر الله الغفور الرحيم ping 2 utawa
luwih akeh. Nuli maca:
اللهم صلى على سيدنا محمد واله وسلم ping 2 utawa
luwih akeh.
Nuli
syaikh dzikir kanthi maca kalimah لا إله إلا الله
ping 3. Nuli murid uga
dzikr ping 3 kaya dzikire syaikh. Banjur dzikir mau dipungkasi kelawan ngucap: سيدنا
محمد رسول الله.
Nuli maca:
اِنَّ الَّذِيْنَ يُبَايِعُوْنَكَ اِنَّمَا يُبَايِعُوْنَ
اللهَ. يَدُ اللهِ فَوْقَ اَيْدِيْهِمْ. فَمَنْ نَكَثَ فَاِنَّمَا يَنْكُثُ عَلَى
نَفْسِهِ. وَمَنْ اَوْفَى بِمَا عَاهَدَ عَلَيْهُ اللهَ فَسَيُؤْتِيْهِ اَجْرًا
عَظِيْمًا.
Nuli maca Fatihah
maring hadhrah ruh Rasulillah Shallallahu ‘alaihi wa sallam lan maring
arwah masyayikh ahli silsilah Qadiriyah wa Naqsyabandiyah, khusushan ruh
sulthan auliya' Sayyidina Syaikh ‘Abdil Qadir al-Jailani lan sayyid tha'ifah
shufiyyah Sayyidina Syaikh Junaid al-Baghdadi qaddasallahu sirrahuma.
Nuli syaikh maca du’a sak kongange krana arahe
murid, kelawan du’a kang sekirane gampang mungguh syaikh. Nuli syaikh paring
tawajjuh maring murid kaping 1.000 utawa luwih akeh.
اعلم weruha sira! Setuhune manungsa
iku kasusun sangka latha'if 10. Kang 5 diarani ‘alam amr, yaiku: lathifah
qalb, lathifah ruh, lathifah sirr, lathifah khafi, lan lathifah akhfa.
Lan kang 5 maneh diarani ‘alam khalq, yaiku: lathifah nafs, banyu,
angin, geni, lan lemah. Dene kang 4 iku diarani anasir.
Dene pertingkahe nglakoni Thariqah Qadiriyah iku
maca istighfar ping 2 utawa luwih akeh, kaya iki lafade:
أَسْتَغْفِرُ اللهَ الْغَفُوْرَ الرَّحِيْمَ.
Nuli maca shalawat: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى
سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَاَلِهَ وَسَلِّمْ ping 2 utawa luwih akeh. Nuli dzikir ping 165 saben ba’da
shalat 5 waktu. Dene liyane ba’da shalat 5 waktu kena dzikir sak kongange.
Lafade dzikir yaiku:
لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ.
Pepiling
(تنبيه)
Dene pertingkahe dzikir yaiku andawa-ake
olehe ngucap kalimat لاَ sarta dirupa-ake
kelawan pikiran lan ditarik sangka udel tumeka utek. Nuli kalimat إِلَهَ diteka-ake ing arah
tengen, lan kalimat إِلاَّ اللهُ
dipukulaken maring ati sanubari kelawan pukulan kang kuat. Perlune supaya
kalimat kang mulya iku liwat maring sekabehe latha'if kang lima, sarta
atine iling maring artine kalimat, yaiku لاَ
مَقْصُوْدَ إِلاَّ اللهُ, tegese ora ana dzat kang diseja kejaba
mung Alla Ta’ala dewe. Sekabehe tumitah ora ana sing madani tur kang persifatan
kelawan sekabehe sifat kasempurnan lan kang tetep tanpa owah sirna.
Setengah
saking sifat-sifat kang tinutur mau yaiku sifat wajib 20. Lan Allah ikulah kang
Maha Suci saking sekabehe sifat kekurangan. Setengah saking sifat-sifat
kekurangan yaiku sifat mohal 20 kang dadi lelawanane sifat wajib. Lan wong kang
dzikir ngarep-arepa loobere kanugrahan saking Allah. Lan mengkunu iku
setengah saking sifat jaiz Allah. Lan rupa guru hadirna ana ing ngarep.
Weruha sira
kang diarani dzikir nafi itsbat padha uga dilakoni kelawan jahr
utawa sirr (lisan utawa ati). Yen wis tutuk olehe dzikir banjur
dipungkasi kanthi ngucap سَيِّدُنَا مُحَمَّدٌ
رَسُوْلُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ. Nuli maca shalawat munjiyat.
Nuli maca
Fatihah sepisan maring arwah masyayikh ahli silsilah Qadiriyah wa
Naqsyabandiyah, khususe ruh Syaikh Abdil Qadir al-Jailani, Syaikh Abi Qasim
Junaid al-Baghdadi qaddasallahu sirrahuma al-‘aziz. Wassalam.
BAB MERTELA-AKEN PERTINGKAHE NGLAKONI
THARIQAH NAQSYABANDIYAH
Pertingkahe
nglakoni Thariqah Naqsyabandiyah yaiku maca Fatihah:
إِلَى حَضْرَةِ سَيِّدِنَا رَسُوْلِ اللهِ صَلَّى اللهُ
عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَاَلِهِ وَصَحْبِهِ شَيْءٌ
ِللهِ لَهُمُ الْفَاتِحَةُ .... ثُمَّ إِلَى أَرْوَاحِ أَهْلِ سِلْسِلَةِ
الْمَشَايِخِ الْقَادِرِيَّةِ وَالنَّقْشَبَنْدِيَّةِ, خُصُوْصًا سَيِّدَنَا
الشَّيْخَ عَبْدَ الْقَادِرِ الْجَيْلاَنِي وَالشَّيْخَ جُنَيْدَ الْبَغْدَادِي
شَيْءٌ ِللهِ لَهُمُ الْفَاتِحَةُ ....
ثُمَّ إِلَى أَرْوَاحِ أَبَائِنَا وَأُمَّهَاتِنَا وَلِكَافَّةِ الْمُسْلِمِيْنَ
وَالْمُسْلِمَاتِ وَالْمُؤْمِنِيْنَ وَالْمُؤْمِنَاتِ اْلأَحْيَاءِ مِنْهُمْ
وَاْلأَمْوَاتِ شَيْءٌ ِللهِ لَهُمُ
الْفَاتِحَةُ ....
Nuli maca أَسْتَغْفِرُ اللهَ رَبِّيْ مِنْ كُلِّ
ذَنْبٍ وَأَتُوْبُ إِلَيْهِ ping 5 utawa punjul.
Nuli maca
surat al-ikhlas (قُلْ هُوَ اللهُ اَحَدٌ)
ping 3 lan maca shalawat Ibrahimiyah, yaiku:
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى اَلِ
سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ, كَمَا صَلَّّيْتَ عَلَى سَيِّدِنَا إِبْرَاهِيْمَ وَعَلَى
اَلِ سَيِّدِنَا إِبْرَاهِيْمَ. وَبَارِكْ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى
اَلِ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ, كَمَا بَارَكْتَ عَلَى سَيِّدِنَا إِبْرَاهِيْمَ
وَعَلَى اَلِ سَيِّدِنَا إِبْرَاهِيْمَ, فِى الْعَالَمِيْنَ إِنَّكَ حَمِيْدٌ مَجِيْدٌ.
Nuli atine
madhep maring Allah sarana amrih kaloberane Allah, dhemen maring Allah lan
ma’rifat kang sempurna kelawan lantaran para guru, lan rupa guru diadepaken ana
ing ngarep. Nuli dzikir (اللهُ
اللهُ) kelawan pikiran lan diadepaken maring لَطِيْفَةُ
الْقَلْبِ, tegese aluse ati kang mangon ing ngisore susu kiwa let rong
driji rada sisih kiwa sethithik, sarta iling maring Asma kang den faham lang
kang den ilingi, yaiku Allah, kang ora ana sing madhani lan kang persifatan
kelawan sekehe sifat kasampurnan tur kang tetep tanpa owah sirna.
Setengah
saking sifat-sifat kang tinutur mau yaiku sifat wajib 20. Lan Allah ikulah kang
Maha Suci saking sekabehe sifat kekurangan. Setengah saking sifat-sifat
kekurangan yaiku sifat mohal 20 kang dadi lelawanane sifat wajib.
Lan
ngarep-arepa loobere kanugrahan sangka Allah. Nuli ilate dikatokaken maring
cethak kanthi ngeremaken mripat loro.
Yen wus
nyata obah musi' dzikir ing ati sebab sangka berkate tawajjuh syaikh lan
akehe dzikir, mangka banjur ngalih sarana idzine syaikh maring لَطِيْفَةُ الرُّوْحِ,
tegese aluse ruh kang manggon ana ngisore susu tengen let rong driji rada sisih
tengen sethithik, nuli dzikir kaya mau.
Yen wis
nyata obahe dzikir ana ing لَطِيْفَةُ
الرُّوْحِ, banjur ngalih sarana idzine syaikh maring لَطِيْفَةُ السِّرِّ, tegese aluse rasa kang
manggon ana ing susu kiwa let rong driji rada sisih tengan, nuli dzikir
kaya mau.
Yen wis
nyata olehe dzikir ana ing لَطِيْفَةُ
السِّرِّ, banjur ngalih sarana idzine syaikh maring لَطِيْفَةُ الْخَفِي, tegese aluse nafu kang
samar kang manggon ana ing susu tengen ing arah kiwa let rong driji, nuli dzikir
kaya mau.
Yen wis
nyata obahe dzikir ing لَطِيْفَةُ
الْخَفِي, banjur ngalih sarana idzine syaikh maring لَطِيْفَةُ اْلأَخْفَى,
tegese aluse nafsu kang luwih samar kang manggon ing tengahe dhadha bener, nuli
dzikir kaya mau.
Yen wis
nyata obahe dzikir ing لَطِيْفَةُ
اْلأَخْفَى, banjur ngalih sarana idzine syaikh maring لَطِيْفَةُ النَّفْسِ,
tegese aluse utek kang ana sirah, nuli dzikir kaya mau.
Yen wis
nyata obahe dzikir ing لَطِيْفَةُ
النَّفْسِ, banjur ngalih sarana idzine syaikh maring لَطِيْفَةُ الْقَالَبِ,
tegese aluse sekabehe badan awit saking sirah tumeka sikil loro, nuli dzikir
kaya kang kasebut.
Yen wis
nyata lan wis tutuk olehe dzikir ing sekehe latha'if pitu mau,
padha uga dzikir kelawan Ismu Dzat (اللهُ
اللهُ) utawa dzikir nafi itsbat (لاَ
إِلَهَ إِلاَّ اللهُ), mangka ngucap du’a iki kelawan lisan utawa
kelawan ati. Iki lafade:
إِلَهِيْ أَنْتَ مَقْصُوْدِيْ وَرِضَاكَ
مَطْلُوْبِيْ أَعْطِنِيْ مَحَبَّتَكَ وَمَعْرِفَتَكَ.
“Ya
Allah, Penjenengan ingkang kula seja lan ridha Panjenengan ingkang kula suprih.
Mugi Panjenengan maringi dateng kula ing remen lan ma’rifat dateng
Panjenengan.”
Lan lamon dzikir
jahr (dzikir kelawan lisan), mangka olehe dzikir kudu cetha
sarta iling maring maknane. Lan ilinge iku didhepna maring atine. Atine
didhepna marin Allah.
Yen wis
nyata langgenge lan pertingkahe obah musi' dzikir, nuli rineksaha
kelawan syukur ing peparinge Allah. Ikilah dzikir kang wus dadi watek.
BAB MERTELA-AKEN DALANE
TUMEKA MARING ALLAH
Wus ngendika
ahli thariqah, dalan kang neka-ake maring Allah Ta’ala iku telung perkara:
1. Dzikir khafi (dzikir samar), yaiku dzikir kelawan
ati kang diadhepaken maring Allah tur disepe-aken saking iling maring barang
kang wus kliwat lan kang bakal teka, bali mung iling marang Allah belaka.
2. Muraqabah, nginjen-nginjene ati maring Allah, kaya dene kucing andingkik nginjen
tikus, kanthi ngarep-arep lobere kanugrahan Allah.
3. Netepaken hadhirah lan khidmah
lumadi maring guru kang wus paring labet dzikir tawajjuh “kaifiyah lan jam’iyah”.
Kabeh telung
perkara mau ora kena ditinggalake dining salik, yaiku wong ahli thariqah
kang tumuju maring Allah sarana ilmu lan amal. Setengah saking syarate maneh
yaiku sabar lan ridha ing hukume Allah lan liya-liyane.
Yen latha'if
pitu mau wis tutuk kelawan tawajjuhe syaikh, mangka nuli ngalih sarana idzine
syaikh maring muraqabah.
BAB
MERTELA-AKE MURAQABAH
Muraqabah
iku ana rong puluh.
1. Muraqabah ahadiyyah, tegese nginjen-nginjen ing sifat manunggale
Allah Ta’ala. Olehe muraqabah iku kanthi tawajjuh maring hadrah Allah Ta’ala
kang suwiji ing dalem dzate, sifate, lan af’ale, tur kang persifatan kelawan
sekehe sifat kesempurnan lan kang tetep tanpa sirna. Setengah saking
sifat-sifat mau yaiku sifat wajibe Allah kang rong puluh. Lan maha suci saking
sifat kekurangan. Setengah
saking sifat kekurangan yaiku sifat mohale Allah kang rong puluh kang dadi
lelawanane sifat wajib. Sarta ngarep-arep lobere kanugrahane Allah kang teka
saking sekabehe arah nenem (wetan, kulon, lor, kidul, ngisor, lan dukur), yaiku
setengah saking sifat jaize Allah. Kang wus katutur iku ngalap dalil saking
dhawuhe Allah:
قُلْ هُوَ اللهُ اَحَدٌ.
“Ngucapo
Muhammad maring kaum sira: Allah iku Dzat kang suwiji.”
2. Muraqabah ma’iyyah, yaiku nginjen-nginjen ing olehe ambarengi
Allah ing kita ing saben-saben juz kita, nanging kita ora weruh kapriye
tingkahe olehe ambarengi iku. Dalile yaiku pangandikane Allah:
وَهُوَ مَعَكُمْ اَيْنَمَا كُنْتُمْء.
“Allah
iku tansah ambarengi sira kabeh ing sedhingah panggonan kelawan bebarengan kang
bangsa maknawi.”
وَالْفَيْضُ مِنَ الْجِهَاتِ.
“Lobere
kanugrahane Allah iku teka sangka sekabehe arah.”
3. Muraqabah aqrabiyyah, yaiku nginjen-nginjen ing sifat pareke
Allah ing kita kanthi tawajjuh maring hadrah Allah kang luwih parek ing kita
katimbang sangka otot gulu kita, katimbang sangka pangrungu kita, katimbang
sangka peningal kita, katimbang sangka pangambu kita, katimbang sangka pengucap
kita, katimbang sangka pengincip kita, katimbang sangka pikiran (ati) kita, lan
uga luwih parek maring kita katimbang sangka sekehe anggauta kita kelawan parek
kang bangsa maknawi. Nanging, kita uga ora ngerti kapriye pertingkahe lan
kelakoane pareke Allah marang kita iku. Lang ilinga maring labet kang wus
dititahake dining Allah Ta’ala kaya dene manungsa lan kewan-kewan kang pada gremet ing luhure bumi,
lan kang mabur ana ing pethiting angkasa, lan uga kewan kang padha nglangi ing
telenge segara kang jembar lan liya-liyane. Lan ilinga endah-endahe alam luhur
kaya dene langit pitu sak isine, kaya upamane srengenge, mega, rembulan,
lintang, lan liya-liyane. Lan ilinga maring edi-edine tumitah kang ana alam
ngisor kaya dene pitung bumi lan isine, yaiku segara kekayuan, gunung,
gegodhongan, cecukulan kang werna-werna, lan liya-liyane. Dalile yaiku dhawuhe
Allah:
وَنَحْنُ اَقْرَبُ اِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ
الْوَرِيْدِ.
“Ingsun
(Allah) iku luwih parek maring kawula katimbang sangka tampar penggayung,
tegese otot lorone gulu.”
وَالْفَيْضُ عَلَى
لَطِيْفَةِ النَّفْسِ.
Tegese lobere kanugrahane iku teka ing aluse
utek sarta grombolane latha'if kang lima ing dalem dhadha diarani ‘alam
amr, yaiku panggonane ijazahe guru maring murid.
Dene lafade ijazahe yaiku pengucape syaikh
(guru) maring murid mangkene:
أَلْبَسْتُكَ خِرْقَةَ الْفَقْرِيَّةِ
الصُّوْفِيَّةِ وَأَجَزْتُكَ إِجَازَةً مُطْلَقَةً لِـْلإِجَازَةِ وَجَعَلْتُكَ
خَلِيْفَةً.
“Ingsun
wus menganggoni maring sira ing bedah kefekiran kang bangsa sufi. Lang ingsun
wus aweh ijazah maring sira kelawan ijazah kang mutlak krana arah nuduhaken
mareng manungsa. Lan sira ingsun dade-aken khalifah.”
Sesulih: ing atase iki thariqah, mangka nuli
jawab murid:
قَبِلْتُ وَرَضِيْتُ عَلَى ذَلِكَ.
“Nrami
kula lan ridha kula dateng ingkang kasebat.”
Yen wus mengkunu, nuli murid dumunung dadi
khalifah cilik.
4. Muraqabah mahabbah fi Dairah al-Ula, tegese nginjen-nginjen ing asaih maring Allah ing dalem maqam kang dhihin kanthi tawajjuh
maring hadhrah Allah kang dhemen maring kita lan kita uga dhemen ing
Allah, sarta kita mandeng maring Allah kelawan bashirah (peningal ati).
Allah iku Dzat kang kagungan pirang-pirang asma kang bagus, kaya dene asmaul
husna 99 kang zhahir. Nuli kita mandeng maring endahe gegawenane Allah kang ora
ana tutuke.
وَالْفَيْضُ عَلَى
لَطِيْفَةِ النَّفْسِ.
5. Muraqabah mahabbah fi dairah ats-tsaniyah, tegese nginjen-nginjen ing asihe maring
Allah ing dalem maqam kapindo kanthi tawajjuh maring hadhrah
Allah kang dhemen maring kita lan kita uga dhemen maring Allah, lan mandeng
kelawan bashirah maring Pengeran kang persifatan kelawan sifat ma’ani
lan ma’nawiyyah.
وَالْفَيْضُ عَلَى
لَطِيْفَةِ النَّفْسِ.
6. Muraqabah mahabbah fil-qaus, nginjen-nginjen ing dhemen maring Allah ing
dalem qaus kanthi tawajjuh
maring hadhrah Allah kang dhemen maring kita lan kita uga dhemen maring
Allah. Dalile muraqabah telu mau yaiku dhawuhe:
اللهُ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّوْنَهُ.
“Allah
iku dhemen maring kawula kang padha iman lan wong-wong mukmin iku uga dhemen
Allah.”
وَالْفَيْضُ عَلَى
لَطِيْفَةِ النَّفْسِ.
7.
Muraqabah wilayah al-‘ulya, tegese
nginjen-nginjen ing pemrentahan kang luhur, yaiku wilayahe para malaikat,
kanthi tawajjuh maring hadhrah Allah kang wus andade-aken maring
wilayah al-‘ulya lan kang diarani kelawan asma zhahir lan bathin.
هُوَ اْلاَوَّلُ وَاْلاَخِرُ
وَالظَّاهِرُ وَالْبَاطِنُ.
“Allah
iku Dzat kang awal tanpa kawitan, kang akhir tanpa pungkasan, kang dhahir lan
kang batin.”
وَالْفَيْضُ عَلَى
عَنَاصِرِ الثَّلاَثَةِ.
“Lobere kanugrahane Allah maring sekabehe
kedadian unsur telu, yaiku banyu, geni, lan angin.”
8.
Muraqabah kamalat an-nubuwwah, tegese
nginjen-nginjen ing sampurnane kenabian kanthi tawajjuh maring hadhrah
Allah kang wus andade-ake ing sempurnane kenabian lan kang mrentah para nabi
(rasul) kelawan hukum syara’.
وَلَقَدْ فَضَّلْنَا بَعْضَ
النَّبِيِّيْنَ عَلَى بَعْضٍ.
“Ingsun
(Allah) temen wus ngluhuraken maring setengahe para nabi ing atase setengahe.”
وَالْفَيْضُ عَلَى
عُنْصُرِ التُّرَابِ.
“Lobere kanugrahane Allah iku teka maring
kedadian lebu.”
9.
Muraqabah lamalat ar-risalah, tegese
nginjen-nginjen ing sampurnane kautuse para nabi utusan, kanthi tawajjuh
maring hadhrah Allah kang wus andade-ake sampurnane kautuse para nabi
utusan, lan mrentahe maring nabi-nabi utusan mau kelawan hukum syara’
kang luwih sampurna katimbang sangka kamalat an-nubuwwah. Krana rasul
iku sampurna katimbang para nabi kang dudu rasul.
وَمَا اَرْسَلْنَاكَ اِلاَّ رَحْمَةً
لِلْعَالَمِيْنَ.
“Ingsun
(Allah) ora ngutus maring sira (Muhammad) anging sira Ingsun utus supaya daddi
rahmat tumerap wong alam kabeh.”
وَالْفَيْضُ عَلَى
هيئة الوحدانية.
Yaiku ibarat sangka kumpule latha'if
sepuluh. Kang lima diarani ‘alam al-amr, lan kang lima maneh diarani ‘alam
al-khalq. Yaiku lathifah an-nafs lan ‘anashir al-arba’ah.
Rupane ‘anashir al-arba’ah yaiku banyu, angin, geni, lebu, kelawan
lantaran para guru ‘alaihimurrahmah. Mengkunu uga muraqabah liya-liyane.
10.
Muraqabah ulil-‘azmi, tegese
nginjen-nginjen ing sampurnane para nabi kang kagungan sifat tabah penggalih,
kanthi tawajjuh maring hadhrah Allah kang wus nitahaken ing
sampurnane para nabi kang kagungan sifat sabar lan betah nanggung masyaqqah.
Lan Allah wus mrentah maring ulil-‘azmi kelawan hukum syara’ kang
luwih sampurna katimbang kamalat an-nubuwwah lan kamalat
ar-risalah. Krana ulul-‘azmi iku luwih sampurna katimbang nabi-nabi
lan rasul kang sak liyane ulil-‘azmi. Dene akehe ulil-‘azmi iku
ana lima, yaiku Nabi Muhammad, Nabi Ibrahim, Nabi Isa, Nabi Musa, lan Nabi Nuh
‘alaihimussalam.
فَاصْبِرْ كَمَا صَبَرَ اُولُو
الْعَزْمِ مِنَ الرُّسُلِ.
“Sabara
sira (Muhammad) kaya olehe sabar ulul-‘azmi, tegese para rasul.”
وَالْفَيْضُ عَلَى
هَيْئَةِ الْوَحْدَانِيَّةِ.
Yaiku ibarat kumpule latha'if sepuluh
nganti sak akhire kelawan lantaran para guru ‘alaihimurrahmah.
11.
Muraqabah dawam al-khallah wa hiya haqiqah
sayyidina Ibrahim ‘alaihimussalam, tegese nginjen-nginjen ing maqam khallah
(kinasih), yaiku sejatine Gusti Nabi Ibrahim ‘alaihissalamm, kanthi tawajjuh
maring hadhrah Allah kang wus ngalap kekasih maring Nabi Ibrahim.
وَاتَّخَذَ اللهُ اِبْرَاهِيْمَ
خَلِيْلاً.
“Allah
wus ngalap kekasih maring Nabi Ibrahim.”
وَالْفَيْضُ عَلَى
هَيْئَةِ الْوَحْدَانِيَّةِ.
Yaiku ibarat kumpule latha'if sepuluh
nganti sak akhire kelawan lantaran para guru ‘alaihimurrahmah.
12.
Muraqabah mahabbah ash-shirfah wa hiya
haqiqah Sayyidina Musa ‘alaihissalam, tegese nginjen-nginjen maring asih
kang murni, yaiku sejatine Kanjeng Nabi Musa ‘alaihissalam, kanthi tawajjuh
maring hadhrah Allah kang wus nitahaken sifat asih kang murni maring
Nabi Musa ‘alaihissalam.
وَاَلْقَيْتُ عَلَيْكَ مَحَبَّةً
مِنِّيْ.
“Ingsun
wus niba-aken sifat mahabbah (asih kang mulus) maring sira (Musa) sangka
Ingsun.”
وَالْفَيْضُ عَلَى
هَيْئَةِ الْوَحْدَانِيَّةِ.
Lan mengunu iku kelawan lantaran para guru
‘alaihimurrahmah.
13.
Muraqabah mahabbah adz-dzatiyah al-mumtazijah
bil-mahbubiyah, wa hiya haqiqah al-Muhammadiyah, tegese nginjen-nginjen ing
asih kang bangsa dzat kang dicampur kelawan kinasihan, yaiku sejatine
kang bangsa Muhammad, kanthi tawajjuh maring hadhrah Allah kang
wus andade-aken ing haqiqah Muhammadiyah saking kekasihe kang asal kang
dicampur kelawan kinasihan.
وَمَا مُحَمَّدٌ اِلاَّ رَسُوْلٌ.
“Ora
ana Nabi Muhammad anging iku utusan.”
وَالْفَيْضُ عَلَى
هَيْئَةِ الْوَحْدَانِيَّةِ.
Lan mengkunu iku kelawan lantaran para guru
‘alaihimurrahmah.
14.
Muraqabah mahbubiyah ash-shirfah, wa hiya
haqiqah al-Ahmadiyah, tegese nginjen-nginjen ing asih kang murni, yaiku haqiqah
Ahmadiyah, kanthi tawajjuh maring hadhrah Allah kang wus
andade-aken ing haqiqah al-Ahmadiyah kinasihan kang murni.
وَمُبَشِّرًا بِرَسُوْلٍ يَأْتِيْ مِنْ
بَعْدِى اسْمُهُ اَحْمَدُ.
“Lan
kang bebungah kelawan nabi utusan kang teka sak wuse ingsun (Nabi Isa), yaiku
nabi kang asma Ahmad.”
وَالْفَيْضُ عَلَى
هَيْئَةِ الْوَحْدَانِيَّةِ.
Lan mengkunu iku kelawan lantaran para guru
‘alaihimurrahmah.
15.
Muraqabah al-hubb ash-sharf, tegese
nginjen-nginjen ing asih kang murni kanthi tawajjuh maring hadhrah
Allah kang wus paring sifat dhemen kang murni maring sekehe kawulani, padha uga
dhemen ing Allah Ta’ala, dhemen maring para malaikat, dhemen ing para nabi lan
para utusane, sekehe wong Islam, lan liya-liyane.
وَالَّذِيْنَ اَمَنُوْا اَشَدُّ
حُبًّا ِللهِ.
“Wong-wong
kang padha iman yaiku wong kang anduweni piyandel maring Allah lan utusane,
yaiku banget dhemene maring Allah.”
وَالْفَيْضُ عَلَى
هَيْئَةِ الْوَحْدَانِيَّةِ.
Lan mengkunu iku kelawan lantaran para guru
‘alaihimurrahmah.
16.
Muraqabah la ta’yin, tegese
nginjen-nginjen maring Allah kang hakikate dzate ora bisa dinyata-ake dening
sekabehe makhluk, pada uga malaikat muqarrabin, para utusan, lan
liya-liyane, kanthi tawajjuh maring hadhrah Allah kang ora bisa
nemu maring hakikate dzate anging Allah dhewe. Dene isyarate ayat yaiku dhawuhe
Allah:
لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ وَهُوَ
السَّمِيْعُ الْبَصِيْرُ.
“Dzate
Allah iku ora ana babar pisan kang ambandhingi lan Gusti Allah iku Dzat kang
midhanget lan kang mirsani.”
Lan aweh isyarat maring ayat:
وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا اَحَدٌ.
“Ora
ana suwiji wong kang bisa madhani maring Allah.”
وَالْفَيْضُ عَلَى
هَيْئَةِ الْوَحْدَانِيَّةِ.
Mengkunu iku kelawan lantaran para guru
‘alaihimurrahmah.
17.
Muraqabah haqiqah Ka’bah, tegese
nginjen-nginjen maring hakikate Ka’bah kanthi tawajjuh maring hadhrah
Allah kang wus andade-ake hakikate Ka’bah ing nggon pesujudane para
makhluk maring Allah.
فَوَلِّ وَجْهَكَ شَطْرَ الْمَسْجِدِ
الْحَرَامِ.
“Engokna
adhepna dzatmu ing arah Masjid al-Haram.”
وَالْفَيْضُ عَلَى
هَيْئَةِ الْوَحْدَانِيَّةِ.
Lan mengkunu iku kelawan lantaran para guru
‘alaihimurrahmah.
18.
Muraqabah haqiqah al-Qur'an, tegese
nginjen-nginjen ing hakikate Qur'an kanthi tawajjuh maring hadhrah
Allah kang wus andade-ake hakikate Qur'an kang diturunake maring Gusti Nabi
Muhammad Saw. lan kang dadi ibadah tumerap wong kang maca. Lan luwih
agung-agunge dakwah mukjizat tumerap Kanjeng Nabi Muhammad Saw.
وَاِنْ كُنْتُمْ فِيْ رَيْبٍ مِمَّا
نَزَّلْنَا عَلَى عَبْدِنَا فَأْتُوْا بِسُوْرَةٍ مِنْ مِثْلِهِ.
“Lamon
sira padha mamang maring Qur'an kang wus Ingsun (Allah) turunaken maring kawula
Ingsun (Muhammad), mangka hayo padha nekakna (gawea) sak surat wae sing kaya
iku, ing dalem endahe baguse susunane kalam bahasane.”
وَالْفَيْضُ عَلَى
هَيْئَةِ الْوَحْدَانِيَّةِ.
Mengkunu iku kelawan lantaran para guru
‘alaihimurrahmah.
19.
Muraqabah haqiqah shalah, tegese
nginjen-nginjen ing hakikate shalat kanthi tawajjuh maring hadhrah
Allah kang wus andade-aken hakikate shalat, yaiku pirang-pirang pengucap lan
penggawe kang dikawiti kelawan takbiratul ihram lan dipungkasi kelawan
salam sarana nanggo syarat-syarat kang wus ditemtu-aken.
وَالْفَيْضُ عَلَى
هَيْئَةِ الْوَحْدَانِيَّةِ.
Mengkunu iku kelawan lantaran para guru
‘alaihimurrahmah.
20.
Muraqabah ma’budiyah ash-shirfah, tegese
nginjen-nginjen maring sesembahan kang murni kanthi tawajjuh maring hadhrah
Allah kang miliki ing ibadah kang murni saking sekabehani titah, tegese Dzat
kang disembah dening kabeh makhluk kelawan ibadah kang haq.
وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَاْلاِنْسَ
اِلاَّ لِيَعْبُدُوْنِ.
“Ingsun
(Allah) ora nitahake jin lan manungsa anging supaya padha ibadah maring
Ingsun.”
وَالْفَيْضُ عَلَى
هَيْئَةِ الْوَحْدَانِيَّةِ.
Mengkunu iku kelawan lantaran para guru
‘alaihimurrahmah.
BAB MERTELA-AKE SILSILAHE
THARIQAH QADIRIYAH LAN NAQSYABANDIYAH
Dene
silsilahe thariqah karo-karone iku: setuhune al-faqir ilallah al-Khabir
Muhammad Romly Tamim, Peterongan, Jombang, wus ngalap talqin lan bai’at tumerap
thariqah karo-karone mau sangka K.H. Kholil, Rejoso, Jombang. K.H. Kholil wus
ngalap talqin lan bai’at sangka Syaikh Ahmad Khathib Sambas bin Abdil Ghaffar
kang alim lan kang arif billah kang jumeneng ing negara Makkah Musyarrafah,
kampung Suqullail.
Urut-urute
silsilah iku kaya kasebut ing ngisor iki, kaurutna awit nomer 1, banjur nomer 1
ngalap talqin lan bai’at sangka nomer 2, nomor 2 ngalap talqin lan bai’at
sangka nomer 3, mengkunu sak teruse nganti tumeka maring sayyidil mursalin
wa habibi Rabbil-alamin sayyidina wa syafi’ina Muhammad Saw., rasulillah
ila kaaffatil khalqi ajma’in, saking
Jibril a.s., saking Rabbil Jalil wa Mu’tiqir Riqab, Allah Swt.
1. Gus H. Muhammad Mujib Musta’in, S.H., M.Si.
2. K.H. Muhammad Shiddiq Shalih
3. Dr. K.H. Musta’in Romly
4. K.H. Muhammad Romly Tamim
5. K.H. Kholil Rejoso
6. Syaikh Ahmad Hasbullah bin Muhammad al-Maduri
7. Syaikh al-Waqti Abdul Karim al-Banteni tsumma
al-Makki
8. Syaikh Ahmad Khathib Sambas bin Abdil Ghaffar
al-Makki
9. Syaikh Syamsuddin
10. ‘Umdatul ‘ulama al-abrar wa qudwatul auliya'
al-akhyar al-ustadz al-a’zham wal-‘alim al-fard al-atamm Syaikh Murad wa innahu qad sabaqat
jadzbatuhu ‘ala sulukihi wa washala ila kamalin nubuwwah fi sittah asyhur tsuma
akhadza al-khilafah litarbiyatil khalqi wasytaghala biha.
11. Syaikh Abdul Fattah qaddasallahu sirrah
al-aziz.
12. Syaikh Kamaluddin
13. Syaikh Utsman
14. Syaikh Abddurrahim
15. Syaikh Abu Bakr
16. Syaikh Yahya
17. Syaikh Hisamuddin
18. Syaikh Waliyuddin
19. Syaikh Nuruddin
20. Syaikh Zainuddin
21. Syaikh Syarafuddin
22. Syaikh Syamsuddin
23. Syaikh Muhammad Hatak
24. Syaikh Abdul Aziz bin Syaikh Abdul Qadir
al-Jailani
25. Sulthan auliya' Syaikh Abdul Qadir al-Jailani
26. Syaikh Abu Sa’id al-Mubarak bin Ali
al-Makhzumi
27. Ayaikh Abu Hasan Ali al-Qurasyi al-Hakkari
28. Syaikh Abu Faraj ath-Tharthusi
29. Syaikh Abdul Wahid at-Tamimi
30. Syaikh Abu Bakr Dalf bin Jahdar asy-Syibli
31. Syaikh Abu Qasim Junaid al-Baghdadi
32. Syaikh Abu Sariy as-Saqathi
33. Syaikh Abu Mahfuzh Ma’ruf bin Fairuz
al-Karkhi
34. Imam Abu Hasan Ali bin Musa ar-Ridha
35. Imam Musa al-Kazhim
36. Imam Ja’far ash-Shadiq
37. Imam Muhammad al-Baqir
38. Imam Zainul Abidin
39. Imam Sayyiduna Hasan bin Ali bin Abi
Thalib
40. Imam Sayyiduna Ali bin Abi Thalib karramallahu
wajhah
41. Sayyidul mursalin ila kaaffatil khalqi
ajma’in Muhammad Saw.
42. Aminul wahyi Sayyiduna Jibril a.s.
43. Rabbul arbab wa Mu’tiqur riqab Allah Swt. al-Malik al-Wahhab
اذْكُرْ حَدِيْثَ الصَّالِحِيْنَ
وَوَسْمَهُمْ فَبِذِكْرِهِمْ
تَتَنَزَّلُ الرَّحْمَاتُ
اذْكُرْ حَدِيْثَ الصَّالِحِيْنَ
وَوَسْمَهُمْ وَقُبُوْرَهُمْ زُرْهَا
تَنَلْ فَوْزًا اَبَدًا
BAB MERTELA-AKE KHATAME WIRID RATIB
THARIQAH QADIRIYAH LAN NAQSYABANDIYAH
Pertingkahe
yaiku maca Fatihah ping 8 kaya kasebut ing ngisor iki.
إِلَى
حَضْرَةِ النَّبِيِّ صَلىَّ
اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ
وَاَلِهِ وَأَصْحَابِهِ الْفَاتِحَةُ
....
ثُمَّ إِلَى أَرْوَاحِ
اَبَائِهِ وَاِخْوَانِهِ مِنَ
اْلاَنْبِيَاءِ وَالْمُرْسَلِيْنَ وَإِلَى
الْمَلَئِكَةِ
الْمُقَرَّبِيْنَ
وَالْكَرُوْبِيِّيْنَ
وَالشُّهَدَاءِ
وَالصَّالِحِيْنَ وَاَلِ كُلٍّ
وَأَصْحَابِ كُلٍّ وَإِلَى
أَبِيْنَا سَيِّدِنَا اَدَمَ
وَأُمِّنَا سَيِّدَتِنَا حَوَّاءَ
عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ وَمَا
تَنَاسَلَ بَيْنَهُمَا إِلى
يَوْمِ الدِّيْنِ شَيْءٌ
ِللهِ لَهُمُ الْفَاتِحَةُ
....
ثُمَّ إِلَى أَرْوَاحِ
سَادَاتِنَا وَمَوَالِيْنَا وَأَئِمَّتِنَا أَبِيْ
بَكْرٍ وَعُمَرَ وَعُثْمَانَ
وَعَلِيٍّ وَإِلَى أَرْوَاحِ
بَقِيَّةِ الصَّحَابَةِ وَالْقَرَابَةِ وَالتَّابِعِيْنَ وَتَابِعِ
التَّابِعِيْنَ لَهُمْ بِإِحْسَانٍ
إِلَى يَوْمِ الدِّيْنِ
شَيْءٌ ِللهِ لَهُمُ
الْفَاتِحَةُ ....
ثُمَّ إِلَى أَرْوَاحِ
اْلاَئِمَّةِ
الْمُجْتَهِدِيْنَ وَمُقَلِّدِيْهِمْ فِى
الدِّيْنِ, ثُمَّ إِلَى
أَرْوَاحِ الْعُلَمَاءِ الرَّاشِدِيْنَ وَالْقُرَّاءِ
الْمُخْلِصِيْنَ وَأَئِمَّةِ الْمُحَدِّثِيْنَ وَالْمُفَسِّرِيْنَ وَسَائِرِ
سَادَاتِنَا الصُّوْفِيَّةِ الْمُحَقِّقِيْنَ وَإِلى
أَرْوَاحِ كُلِّ وَلِيٍّ
وَوَلِيَّةٍ وَمُسْلِمٍ وَمُسْلِمَةٍ
مِنْ مَشَارِقِ اْلأَرْضِ
إِلَى مَغَارِبِهَا وَمِنْ
يَمِيْنِهَا إِلَى شِمَالِهَا
شَيْءٌ ِللهِ لَهُمُ
الْفَاتِحَةُ ....
ثُمَّ إِلَى أَرْوَاحِ
مَشَايِخِ الْقَادِرِيَّةِ وَالنَّقْشَبَنْدِيَّةِ وَجَمِيْعِ أَهْلِ
الطُّرُقِ خُصُوْصًا لِسُلْطَانِ اْلأَوْلِيَاءِ سَيِّدِنَا الشَّيْخِ عَبْدِ
الْقَادِرِ الْجَيْلاَنِي وَسَيِّدِ الطَّائِفَةِ الصُّوْفِيَّةِ أَبِي الْقَاسِمِ
جُنَيْدِ الْبَغْدَادِي وَسَيِّدِيْ سَرِيِّ السَّقَطِي وَسَيِّدِ الشَّيْخِ
مَعْرُوْفِ الُكَرْخِي وَسَيِّدِ الشَّيْخِ حَبِيْبِ الْعَجَمِي وَسَيِّدِ
الشَّيْخِ حَسَنِ الْبَصْرِي وَسَيِّدِ الشَّيْخِ إِمَامِ جَعْفَرْ الصَّادِقِ
وَسَيِّدِ الشَّيْخِ أَبِيْ يَزِيْدَ الْبَسْطَامِي وَسَيِّدِ الشَّيْخِ يُوْسُفَ
الْهَمْدَانِي وَسَيِّدِ الشَّيْخِ مُحَمَّدٍ بَهَاءِ الدِّيْنِ النَّقْشَبَنْدِي
وَإِلَى حَضْرَةِ إِمَامِ رَبَّانِي وَأُصُوْلِهِمْ وَفُرُوْعِهِمْ وَأَهْلِ
سِلْسِلَتِهِمْ وَاْلاَخِذِيْنَ شَيْءٌ
ِللهِ لَهُمُ الْفَاتِحَةُ
....
ثُمَّ إِلى أَرْوَاحِ
وَالِدِيْنَا وَوَالِدِيْكُمْ وَمَشَايِخِنَا وَمَشَايِخِكُمْ وَأَمْوَاتِنَا وَأَمْوَاتِكُمْ وَلِمَنْ
أَحْسَنَ إِلَيْنَا وَلِمَنْ
لَه حَقُّ عَلَيْنَا
وَلِمَنْ أَوْصَانَا وَقَلَّدَنَا
عِنْدَكَ بِدُعَاءِ الْخَيْرِ
شَيْءٌ لِلّهِ لَهُمُ
الْفَاتِحَةُ ....
ثُمَّ إِلِى أَرْوَاحِ جَمِيْعِ الْمُؤْمِنِيْنَ
وَالْمُؤْمِنَاتِ وَالْمُسْلِمِيْنَ وَالْمُسْلِمَاتِ اْلأَحْيَاءِ مِنْهُمْ
وَاْلأَمْوَاتِ مِنْ مَشَارِقِ اْلأَرْضِ إِلَى مَغَارِبِهَا وَمِنْ يَمِيْنِهَا
إِلَى شِمَالِهَا وَمِنْ قَافٍ إِلَى قَافٍ مِنْ لَدُنْ اَدَمَ إِلَى يَوْمِ
الْقِيَامَةِ شَيْءٌ ِللهِ لَهُمُ
الْفَاتِحَةُ ....
Mangka nuli maca Fatihah khataman kang diarani Fatihah maidaraniyah,
ngaturi Sayyidina Syaikh Abdul Qadir al-Jailani lan Sayyidina Syaikh Junaid
al-Baghdadi lan sekehe masyayikh ahli silsilah. Yen wus rampung, banjur maca
Fatihah, nuli maca kaya ing ngisor iki.
1. اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا
مُحَمَّدٍ نالنَّبِيِّ اْلاُمِّيِّ وَعَلَى اَلِهِ وَصَحْبِهِ
وَسَلِّمْ
2. اَلَمْ نَشْرَحْ ... الاَيَة
3. قُلْ هُوَ اللهُ اَحَدٌ ... الاَيَة
4. Fatihah maring sekabehe guru thariqah
5. Shalawat kaya dukur mau
6. اللَّهُمَّ يَا قَاضِيَ الْحَاجَاتِ
7. اللَّهُمَّ يَا كَافِيَ الْمُهِمَّاتِ
8. اللَّهُمَّ يَا رَافِعَ الدَّرَجَاتِ
9. اللَّهُمَّ يَا دَافِعَ الْبَلِيَّاتِ
10. اللَّهُمَّ يَا مُحِلَّ الْمُشْكِلاَتِ
11. اللَّهُمَّ يَا مُجِيْبَ الدَّعَوَاتِ
12. اللَّهُمَّ يَا شَافِيَ اْلأَمْرَاضِ
13. اللَّهُمَّ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِيْنَ
14. Shalawat kaya mau
15. Fatihah maring Imam Khawajikan
16. Fatihah maring Sayyidina Syaikh Abdul Qadir
al-Jailani
17. Shalawat kaya mau
18. حَسْبُنَا اللهُ وَنِعْمَ الْوَكِيْلُ
19. Shalawat kaya mau
20. Fatihah maring Syaikh Abdul Qadir al-Jailani
21. Fatihah maring Imam Rabbani
22. Shalawat kaya mau
23. لاَ حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللهِ
24. Shalawat kaya mau
25. Nuli meneng sak watara sarana atine
dhepe-dhepe maring Allah kanthi nyuwun ngapura, pinaringan slamet, seger waras,
tetap iman ing dunya lan akhirat, gampang mekoleh rejeki kang halal sarana
ngasoraken awake, lan ora pisan-pisan ngrasa luwih becik awake tinimbang wong
liya tur maca dunga iki:
إِلَهِيْ أَنْتَ مَقْصُوْدِيْ وَرِضَاكَ
مَطْلُوْبِيْ أَعْطِنِيْ مَحَبَّتَكَ وَمَعْرِفَتَكَ.
26. Fatihah ingatasi niat iki
27. Shalawat kaya mau
28. يَا لَطِيْفُ
29. Shalawat kaya mau
30. Fatihah maring Nabi, keluarga, lan sahabate
kabeh.
Nuli tawajjuh
maring hadhrah Allah sak kongange, lan terus maca dunga khususiyah
sarana nganggu asmane Allah kaya iki rupane:
يَا لَطِيْفُ × 3 يَا مَنْ وَسِعَ لُطْفُهُ أَهْلَ السَّمَوَاتِ
وَاْلأَرْضِ, نَسْئَلُكَ بِخَفِيِّ لُطْفِكَ الْخَفِيِّ أَنْ تُخْفِيَنَا فِيْ
خَفِيِّ لُطْفِكَ الْخَفِيِّ. إِنَّكَ قُلْتَ وَأَنْتَ أَصْدَقُ الْقَائِلِيْنَ
وَقَوْلُكَ الْحَقُّ. اللهُ لَطِيْفٌ بِعِبَادِهِ يَرْزُقُ مَنْ يَشَاءُ وَهُوَ
الْقَوِيُّ الْعَزِيْزُ. اللَّهُمَّ إِنَّا نَسْئَلُكَ يَا قَوِيُّ يَا عَزِيْزُ
يَا مُعِيْنُ بِقُوَّتِكَ وَعِزَّتِكَ يَا مَتِيْنُ أَنْ تَكُوْنَ لَنَا عَوْنًا
وَمُعِيْنًا فِيْ جَمِيْعِ اْلأَقْوَالِ وَاْلأَحْوَالِ وَاْلأَفْعَالِ وَجَمِيْعِ
مَا نَحْنُ فِيْهِ مِنْ فِعْلِ الْخَيْرِ. وَأَنْ تَدْفَعَ عَنَّا كُلَّ شَرٍّ
وَنِقْمَةٍ وَمِحْنَةٍ قَدِ اسْتَخْفَيْنَاهَا مَنْ غَفْلَتِنَا وَذُنُوْبِنَا
فَإِنَّكَ أَنْتَ الْغَفُوْرُ الرَّحِيْمُ. وَقَدْ قُلْتَ وَقَوْلُكَ الْحَقُّ
وَيَعْفُوْ عَنْ كَثِيْرٍ. اللَّهُمَّ بِحَقِّ مَنْ لَطَفْتَ بِهِ وَوَجَّهْتَهُ
عِنْدَكَ وَجَعَلْتَ اللُّطْفَ الْخَفِيَّ تَابِعًا لَهُ حَيْثُ تَوَجَّهَ,
نَسْئَلُكَ أَنْ تُوَجِّهَنَا عِنْدَكَ وَأَنْ تُخْفِيَنَا بِخَفِيِّ لُطْفِكَ.
إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيْرٌ. وَصَلَّى اللهُ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ
وَعَلَى اَلِهِ وَصَحْبِهِ وَسَلَّمَ. وَالْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ. اَمِيْنَ يَا
رَبَّ الْعَالَمِيْنَ.
Nuli salaman
karo jama’ah kang hadir hale dikawiti saking syaikh (guru).
Wirid
khataman thariqah iki kena dilakoni ijen-ijen utawa bebarengan karo wong akeh.
Waktune sak wayah-wayah, padha uga awan utawa bengi. Nanging kang manqul
(resmi) saking syaikh yaiku dilakoni mari shalat ‘ashr. Dene faedahe ngamalaken
iki wirid khataman iku akeh banget. Setengah saking faedahe:
1. Ngunggahaken thariqah
2. Nolak sekabehe balak
3. Mati pinaringan husnul khatimah
4. Mekoleh ing drajat kang luhur dunya-akhirat
5. Gampangaken apa kang dadi panyuwune
6. Pinaringan gampang rejekine
7. Kinasihan dening Allah lan sekabehe para wali
وَاللهُ تَعَالَى أَعْلَمُ.
BAB MERTELA-AKE KIDHIK-KIDHIKE
DZIKIR NAQSYABANDI LAN DZIKIR QADIRI
Dene
kidhik-kidhike dzikir Naqsyabandi ing dalem sedina sewengi iku 5.000. Lan
sayogja tumerap salik, tegese wong kang tumuju maring Allah, yaiku
wong-wong ahli thariqah, arep ngakeh-ngakehna dzikir nganti tumeka 25.000, kang
supaya dadi watek.
Dene
kidhik-kidhike dzikir Qadiri saben mari shalat limang waktu yaiku 165. lan
sayogja salik arep ngakeh-ngakehna dzikir, lan saben-saben dzikir
diadhepna maring lathifah qalb, tegese aluse ati, nuli maring
pirang-pirang latha'if kanthi
tartib kaya ing ngarep. Banjur ngalih maring muraqabah gilir gumanti
sarana tartib kaya ing ngarep mau.
BAB
MERTELA-AKEN UTAMANE DZIKIR
اعْلَمْ
Weruha sira! Setuhune ingsun ngarep-arep maring sedulur kang pada nemen-nemeni
maring iki kelakoan. Muga-muga tansah pinaringan tambah keyakinan lan
kemantepane olehe ngamalake dzikir. Mula sangka iku, ing kene perlu ingsun
nambahi keterangan-keterangan kang mertela-ake kautamane dzikir, mundhut
katerangan sangka ayat al-Qur'an lan hadits Nabi Muhammad Saw.
Kautamaane dzikir
iku akeh banget. Setengah saking kautamaane yaiku dhawuhe Allah:
الَّذِيْنَ اَمَنُوْا وَتَطْمَئِنُّ
قُلُوْبُهُمْ بِذِكْرِ اللهِ. اَلاَ بِذِكْرِ اللهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوْبُ.
“Wong-wong
kang padha iman lan anteng atine sebab dzikir ing Allah Ta’ala. Padha ilinga
yen dzikir ing Allah iku bisa anjalari tentreming penggalih.”
وَلَذِكْرُ اللهِ اَكْبَرُ.
“Yekti
dzikir maring Allah iku luwih gedhe-gedhene ibadah.”
Nabi
Muhammad Saw. dhawuh:
الذِّكْرُ لاَ يَسْمَعُهُ الْحَفَظَةُ
أَفْضَلُ مِنْ ذِكْرٍ سَمِعَهُ الْحَفَظَةُ بِسَبْعِيْنَ دَرَجَةً. رَوَاهُ الْبَيْهَقِي بِسَنَدٍ حَسَنٍ مَرْفُوْعًا.
“Dzikir
kang ora dirungu dening malaikat hafazhah iku luwih utama katimbang dzikir kang
dirungu dening malaikat hafazhah kelawan kacek pitung puluh derajat.”
خَيْرُ الذِّكْرِ الْخَفِيُّ وَخَيْرُ
الرِّزْقِ مَا يَكْفِيْ. رَوَاهُ
أَحْمَدُ حَنْبَل وَابْنُ حِبَّان وَالْبَيْهَقِي بِسَنَدٍ مُتَّصِلٍ صَحِيْحٍ.
“Sak
bagus-baguse dzikir iku dzikir kang samar, tegese ing dalem ati. Lan sak
bagus-baguse rejeki iku rejeki kang cukup, tegese ora leluwihan.”
Dhawuhe
Kanjeng Nabi Muhammad Saw. maring Sayyidina Ali mengkene:
عَلَيْكَ بِمُدَاوَمَةِ ذِكْرِ اللهِ
عَزَّ وَجَلَّ سِرًّا وَجَهْرًا.
“Sira
netepana dzikir maring Allah kelawan samar, tegese lirih-lirih, lan kelawan jahr,
tegese kanthi suara.”
Nabi
Muhammad Saw. dhawuh:
مَنْ أَكْثَرَ ذِكْرَ اللهِ فَقَدْ
بَرِئَ مِنَ النِّفَاقِ. رَوَاهُ
الطَّبْرَانِي عَنْ أَبِيْ هُرَيْرَةَ بِسَنَدٍ مُتَّصِلٍ صَحِيْحٍ.
“Sapa
wonge ngakeh-ngakehake dzikir maring Allah, mangka temen wong iku lebaran
sangka sifat munafik.”
إِنَّ لِكُلِّ شَيْءٍ صِقَالَةً.
وَإِنَّ صِقَالَةَ الْقُلُوْبِ ذِكْرُ اللهِ. وَمَا مِنْ شَيْءٍ أَنْجَى مِنْ
عَذَابِ الْقَبْرِ مِنْ ذِكْرِ اللهِ.
“Sekabehe
perkara iku ana sikate. Dene sikate ati iku dzikir maring Allah. Lan ora ana
perkara kang bisa luwih nylametna sangka siksa kubur katimbang sangka dzikir
maring Allah.”
Kang kasebut
mau mertela-ake maring utamane dzikr nafi itsbat lan liya-liyane. Dene
hadits kang nerangake netepi dzikir kelawan ism adz-dzat yaiku dhawuhe
Gusti Nabi:
لاَ تَقُوْمُ السَّاعَةُ حَتَّى لاَ
يُقَالَ فِي اْلأَرْضِ اللهُُ اللهُ اللهُ. رَوَاهُ مُسْلِمٌ فِيْ صَحِيْحِهِ.
“Dina
kiamat ora bakal teka kejaba yen ana ing luhure bumi iki wus ora ana babar
pisan wong kang nyebut ‘Allah Allah Allah’.”
Lan dhawuhe
Gusti Nabi maring Sayyidina Ali karramallahu wajhah:
يَا عَلِيُّ, أَغْمِضْ عَيْنَيْكَ
وَأَلْصِقْ شَفَتَيْكَ وَأَعْلِ لِسَانَكَ وَقُلْ: اللهُ اللهُ اللهُ. رَوَاهُ الطَّبْرَانِيْ وَالْبَيْهَقِي بِسَنَدٍ مُتَّصِلٍ
صَحِيْحٍ.
“He
Ali, remna mripatmu, ingkemna lambemu, tekuk-en ilatmu, lan ngucapa ‘Allah
Allah Allah’, tegese kelawan ati."
وَاللهُ تَعَالَى أَعْلَمُ.
BAB
MERTELA-AKEN UTAMANE TAFAKKUR
Para syaikh
ngendika: sayogja tumerap murid ing saben-saben waktu nglanggengaken tafakkur
(mikir-mikir), krana setuhune patute agama lan patute ahli dunya iku miturut
benere tafakkure dhewe.
Kacrita ing
dalem hadits mengkene: tafakkur sak jam iku luwih becik katimbang ibadah
setahun. Lan Sayyidina Ali R.A. ngendika: ora ana ibadah kang luwih utama
katimbang sangka tafakkur. Lan dhawuhe wong ahli makrifat radhiyallahu
‘anhum: tafakkur iku dadi damar ing dalem ati. Mangka lamon ilang
tafakkure, mangka ilang padhange. Yen ilang padhange, banjur peteng atine.
BAB
MERTELA-AKE PANGKAT-PANGKATE TAFAKKUR
Pangkat-pangkate
tafakkur iku nenem perkara.
1. Mikir-mikir nalika ningali endah-endahe
perkara. Yen mengkunu iku nuduhake ing sifat kuasane Allah lan wujude pitung
langit sarta pitung bumi sak isine kabeh iku pertandhane wujude Allah.
2. Mikir-mikir maring nikmate Allah lan
agung-agunge nikmat kang kita ora bisa milang-milang supaya tambah syukure
maring Allah.
لَئِنْ شَكَرْتُمْ َلاَزِيْدَنَّكُمْ.
“Dhemi
lamon sira kabeh padha syukur, yekti temen Ingsun bakal nambahi.”
3. Mikir-mikir setuhune Allah iku pirsa ing
sekabehe perkara ghaib lan perkara kang ngedheng, lan tansah ningali ing obah
musi'e ati lan ala-becike krenteke nafsu. Mula ngilingana ing pirang-pirang
keharaman kang supaya zhahir lan batin bisa ngati-ati, aja nganti tumiba maring
perkara kang anjalari oleh bendune Allah.
4. Angen-angen ing pepekane awake tumerap
ibadahe maring Allah sebab ketungkul dening semayane nafsu. Nuli mikir-mikir
ing cilakane awak besok ana ing akhirat nalika awak mau akeh cidrane lan
leliwate maring perkara.
5. Angen-angena wus biyen mula yen dunya iku
akeh-akehe tansah ngajak ninggalake perkara akhirat. Lan dunya iku gelis ilange
lan gelis rusake.
فَاسْتَبِقُوا الْخَيْرَاتِ.
“Mula
enggal-enggala ngudi kebecikan.”
Lan ngakeh-ngakehna zuhud ing dalem dunya lan
nrima pandume Allah. Lan bungaha nalika diparingi bisa ibadah.
6. Mikir-mikir ing pareke tekani pati, lan
ngilingana tekane pati iku ndadak. Banjur sira putus sangka amal, nuli banget
nelangsane ing dalem kubur jalaran ing dunya awake tansah lelewa maring
perkarane ibadah. Mula mumpung isih urip, enggal-enggala gawe amal shalih
sarana ikhlas kangge cawis-cawis bakal mati. Lan enggal-enggala pujine awak ira
kanthi nyuwun pengapura lan taubat maring Allah pumpung durung ketekan kiamat shughra,
tegese pati.
وَسَارِعُوْا اِلَى مَغْفِرَةٍ مِنْ
رَبِّكُمْ مِنْ قَبْلِ اَنْ يَأْتِيَ يَوْمٌ لاَ رَيْبَ فِيْهِ.
“Padha
age-agea sira kabeh maring nyuwun pengapura ing Pengeran ira sak durunge tekane
dina kang ora ana kemamangan, yaiku pati.”
وَاللهُ أَعْلَمُ.
Risalah
menika tamat kelawan pitulunge Allah Ta’ala tanggal 28 Sya’ban 1360 H.
سُبْحَانَ رَبِّكَ رَبِّ الْعِزَّةِ عَمَّا
يَصِفُوْنَ. وَسَلاَمٌ عَلَى الْمُرْسَلِيْنَ. وَالْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ.
KITAB
IMAN LAN ISLAM
بِسْمِ اللهِ
الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ.
Iman
Ingkang nami
iman menggahipun para ulama inggih menika percadosipun manah dhateng sedaya
perkawis ingkang dipun dhatengaken dening Kanjeng Nabi Muhammad Saw. saking
Gusti Allah, sami ugi perkawis bangsa mu’taqad (keyakinan) utawi bangsa
lahir, kados tauhid (nyuwiji-aken) dhumateng Gusti Allah utawi amal
shalat gangsal wekdal, tuwin sanes-sanesipun, kanthi nrami saha ridha. Wodenten
maos syahadat kalih menika dados sah-ipun iman.
Bab Mertela-aken Rukune Iman
Iman menika
anggadhahi rukun nenem, inggih menika:
1. Percados dhumateng wujudipun gusti Allah
namung setunggal tur haq saha tetep tanpa owah.
2. Percados dhateng wujudipun para malaikat.
3. Percados sedayanipun kitab ingkang
kaparingaken dhateng para nabi saha para rasul.
4. Percados dhumateng para nabi tuwin para
utusan sarana boten mawi benten-bentenaken.
5. Percados dhateng wontenipun dinten akhir
(kiamat).
6. Percados dhateng pesten awon utawi sahe
menika saking Allah.
Islam
Ingkang nami
Islam menggahipun para ulama inggih menika pasrah saha manut miturut dhateng
sedaya perkawis ingkang dipun dhatengaken dening Gusti Nabi Muhammad Saw.
saking Pengeran sarana nglampahi sedaya perintah, saha nebihi menapa ingkang
dados laranganipun.
Bab Mertela-aken Rukune Islam
Islam menika
anggadhahi rukun gangsal:
1. Maos syahadat kalih sarana mangertosi
maknanipun
2. Nglampahi shalat gangsal wekdal saben
sedinten sedalu sarana netepi pinten-pinten syarat saha rukunipun.
3. Siyam ing saben rahinane wulan Ramadhan
saben-saben taun, awit saking medalipun fajar ngantos dumugi surupipun surya.
4. Ngedalaken zakat tumerap tiyang ingkang
gadhah lan kuwajiban zakat, saha dipun paringaken dhateng tiyang ingkang kining
nampi zakat.
5. Nglampahi haji dhateng Baitullah ing negari
Makkah tumerap tiyang ingkang sampun kuwaos tumerap merginipun.
Islam lan
iman menika kedah tansah kempal. Menawi Islam menika boten kesarengan iman,
menika Islam mardud (dipun tolak). Saha iman menika menawi boten dipun
sarengi Islam ugi boten aman kerisakan.
وَاللهُ أَعْلَمُ.
Pepiling
(تَنْبِيْهٌ)
Punika
paimut ingkang wigatos tumerap sederek awal muslimin. Kasebat wonten kitab Nata'ij
al-Afkar al-Qudsiyyah, tiyang Islam ingkang ngudi kawilujengan
dunya-akhirat, menawi pados guru supados madosi guru ingkang persifatan kados
ing ngandhap menika.
1. Tiyang ingkang mangertosi dhateng sifat
wajib, mohal, saha wenangipun Gusti Allah tuwin para utusan, sarana dalilipun,
sami ugi dalil sam’i utawi dalil ‘aqli, inggih menika rupinipun
guru ingkang saget ngicali dhateng kemamanganipun murid nalika murid wau
kedatengan mamang utawi syubhat.
2. Tiyang ingkang mu’taqad-ipun sami
kaliyan mu’taqad ahli as-sunnah wal-jama’ah.
3. Ingkang ngertos dhateng hukum-hukumipun
Allah, sami ugi hukum bangsa lahir kados thaharah (sesuci) utawi bangsa
batin kados syukur, tawakkal, tuwin sak lintu-lintunipun.
4. Tiyang ingkang nglampahi dhateng ilmunipun
saha nebihi awisan-awisan ingkang nyacataken dhateng keadilan.
وَاللهُ أَعْلَمُ.
PUNGKASAN (خَاتِمَةٌ)
MA’RIFAT, SYARI’AT, TARIKAT,
HAKIKAT
Ma’rifat
(مَعْرِفَةٌ)
Ingkang nami
ma’rifat, mundhut katrangan saking Risalah Qusyairiyyah dening Syaikh
Qaddhi Qudhat Abu Yahya Zakariya al-Anshari rahimahullah, inggih menika
mantepipun manah dhumateng wujudipun Gusti Allah ingkang persifatan kelawan
sedayaning sifat kesempurnaan saha maha suci saking sedayanipun sifat
kekirangan, kelawan pinten-pinten dalil saha pertandha saking akal tuwin
al-Qur'an miwah hadits, ingkang dipun tampi saking Kanjeng Nabi Muhammad Saw.
Syari’at
(شَرِيْعَةٌ)
Ingkang nami
syari’at inggih menika nyumerapi dhateng pinten-pinten hukum Islam, kados
wajib, haram, sunnah, makruh, mubah, batal, shahih, tuwin sak lintu-lintunipun,
sarana nglampahi sedaya printah tuwin nebihi menapa ingkang dados awisanipun.
Tarikat
(طَرِيْقَةٌ)
Ingkang nami
tarikat inggih menika nglampahi syari’at kanthi ngatos-atos. Artosipun,
nglampahi sedaya prentah senaosa sunnah, saha nebihi sedaya awiyan senaosa
makruh, tuwin nebihi perkawis syubhat, inggih menika perkawis ingkang boten
terang halal lan haramipun.
Hakikat
(حَقِيْقَةٌ)
Ingkang nami
hakikat inggih menika pemandengipun manah dhumateng kepengerananipun Gusti
Allah wonten sedayaning tumitah. Artosipun, ningali dhumateng anggenipun Gusti
Allah anjumenengi dhateng sedaya makhluk. Kados anggenipun Gusti Allah andamel
wujudipun nuthfah kadadosaken manungsa sehingga manungsa boten saget
medal saking guwa garbanipun ibu selagi dereng dumugi wekdalipun ingkang sampun
katemtu-aken dening Allah ingkang Maha Kuwaos. Saha kados anggenipun Gusti
Allah netepaken pinten-pinten maqam, kadose dene ihsan ingkang kasebat
wonten hadits:
اْلإِحْسَانُ أَنْ تَعْبُدَ اللهَ
كَأَنَّكَ تَرَاهُ فَإِنْ لَمْ تَكُنْ تَرَاهُ فَإِنَّهُ يَرَاكَ.
“Ihsan
yaiku nalika sira nyembah (ibadah) maring Allah, kaya-kaya sira weruh maring
Allah.”
Tiyang
ingkang sampun dugi maqam ihsan sampun temtu manahipun sumerap dhumateng
kepengerananipun Gusti Allah, saha temtu gadhah keyakinan bilih sak estu boten
wonten pengeran ingkang haq dipun sembah kejawi namung Gusti Allah Azza wa
Jalla ingkang Maha Suci.
Al-hasil,
tiyang boten saget mangertos kelawan sak estu dhateng sejatos hakikat kejawi
tiyang ingkang sampun ngincipi dhateng hakikat, kranten hakikat menika boten
saget dipun gambaraken kelawan peningal (نظري).
Wangsul
hakikat menika dipun tampi dening jiwa pengertosanipun penggalihe ahli iman lan
Islam.
جَعَلَنَا اللهُ وَإِيَّاكُمْ أَيُّهَا
اْلإِخْوَانُ مِمَّنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ وَنَهَى النَّفْسَ عَنِ الْهَوَى
فَإِنَّ الْجَنَّةَ هِيَ اْلْمَأْوَى.
KATRANGAN
Saha
syari’at menika dados lahiripun hakikat, tuwin hakikat menika dados batinipun
syari’at. Mila kemalih kedah tansah kempal (manunggal), kranten umpami syari’at
menika boten dipun tundha dening hakikat, menika boten saget dipun trami
menggahipun Gusti Allah.
Mekaten ugi
hakikat ingkang boten mawi syari’at, sampun tamtu risak, malah boten wonten
faidahipun. Jalaran hakikat menika minangka ris, nanging syari’at minangka
jenggeripun griya.
Hakikat
menika saking ketertemtuanipun anggauta batin. Syari’at menika pendamelanipun
anggauta lahir. Kados pengucap kita nalika maos Fatihah: إِيَّاكَ نَعْبُدُ (dhumateng Panjenengan
kula nyembah), punika ngreksa syari’at, kranten taksih ngrumaos saget ibadah.
Nanging pengucap kita: إِيَّاكَ نَسْتَعِيْنُ
(dhumateng Panjenengan kula nyuwun tulung), menika ikrar, netepaken kelawan
hakikat, kranten ngrumaosi boten sage menapa-menapa menawi boten angsal
pitulunganipun Allah.
غَفَرَ اللهُ لَنَا وَلِوَالِدِيْنَا وَلِمَشَايِخِنَا
وَلِكَاتِبِ هَذِهِ الرِّسَالَةِ وَ ِلإِخْوَانِنَا الْمُسْلِمِيْنَ وَثَبَّتَ
اللهُ قُلُوْبَنَا وَقُلُوْبَهُمْ عِنْدَ نَزْعِ الرُّوْحِ بِاْلإِيْمَانِ
وَاْلإِسْلاَمِ فِي الدَّارَيْنِ. اَمِيْنَ.
Iki donga
diwaca mari khatam عَتَاقَة صُغْرَى / فِدَاء
أَصْغَر, yaiku maca لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ
ping 70.000 sak majlis (sak lungguhan).
بِسْمِ
اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ.
اللَّهُمَّ إِنَّكَ تَعْلَمُ أَنِّيْ هَلَّلْتُ هَذِهِ
السَّبْعِيْنَ أَلْفَ تَهْلِيْلَةٍ وَأُرِيْدُ أَنْ أَدَّخِرَهَا لِنَفْسِيْ
وَأُشْهِدُكَ أَنِّيْ قَدِ اشْتَرَيْتُ بِهَا نَفْسِيْ مِنَ النَّارِ
وَفَدَيْتُهَا مِنْكَ يَا اللهُ مِنَ النَّارِ بِثَوَابِ قِرَاءَتِهَا الَّتِيْ
قَدْرُهَا عِنْدَكَ جَسِيْمٌ وَثَوَابُهَا عِنْدَكَ عَظِيْمٌ فَأَعْتِقْنِيْ بِهَا
مِنَ النَّارِ. وَخَلِّصْنَا بِهَا مِنَ النَّارِ وَأَجِرْنِيْ بِهَا مِنَ
النَّارِ. وَأَعِذْنِيْ بِهَا مِنَ النَّارِ. وَأَدْخِلْنِيْ بِهَا الْجَنَّةَ
مَعَ اْلأَبْرَارِ. يَا عَزِيْزُ يَا غَفَّارُ. وَصَلَّى اللهُ عَلَى سَيِّدِنَا
مُحَمَّدٍ وَاَلِهِ وَسَلَّمَ.
Nukil saking kitab al-Futuhat
ar-Rabbaniyyah
FAIDAH
Iki donga
diwaca mari dzikir Qadiriyah Naqsyabandiyah lan muraqabah.
بِسْمِ
اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ.
اللَّهُمَّ إِنَّا فَدَيْنَا مِنْكَ يَا اللهُ × 3
أَنْفُسَنَا مِنَ النَّارِ بِثَوَابِ قِرَاءَةِ هَذِهِ الْكَلِمَةِ الْمُشَرَّفَةِ
الَّتِيْ هِيَ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَذِكْرُ اللهِ, اللهُ, اللهُ, فِي
اللَّطَائِفِ السَّبْعِ وَمُرَاقَبَتِكَ وَمُشَاهَدَتِكَ وَمَحَبَّتِكَ
وَمَعْرِفَتِكَ قَدْرُهُنَّ عِنْدَكَ جَسِيْمٌ. وَثَوَابُهُنَّ عَنْدَكَ عَظِيْمٌ.
فَأَعْتِقْنَا مِنَ النَّارِ وَسَلِّمْنَا مِنَ النَّارِ. وَأَدْخِلْنَا
الْجَنَّةَ مَعَ اْلأَبْرَارِ, يَا عَزِيْزُ يَا غَفَّارُ. وَاحْشُرْنَا فِيْ
زُمْرَةِ الَّذِيْنَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّيْنَ
وَالصِّدِّيْقِيْنَ وَالْعَارِفِيْنَ بِكَ وَالْمُقَرَّبِيْنَ عِنْدَكَ وَالصّالِحِيْنَ.
وَحَسُنَ أُولَئِكَ رَفِيْقًا. اللَّهُمَّ يَسِّرْ لَنَا مُتَابَعَتَهُمْ
وَأَوْصِلْ إِلَيْنَا فُتُوْحَاتِهِمْ وَأَدِمْ لَنَا بَرَكَاتِهِمْ وَأَلْحِقْنَا
بِهِمْ وَاحْشُرْنَا فِيْ زُمْرَتِهِمْ وَاهْدِنَا هُدَاهُمْ وَسَلِّكْنَا
طَرِيْقَتَهُمْ. اللَّهُمَّ وَارْحَمْنَا بِاسْتِجَابَةِ دَعْوَاتِنَا وَقَبُوْلِ
أَعْمَالِنَا وَتَيْسِيْرِ أُمُوْرِنَا كُلِّهَا يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِيْنَ. ×
3. وَصَلَّى اللهُ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَاَلِهِ وَسَلَّمَ.
Ikilah jadwale latha'if
pitu lan muraqabah rong puluh
الله جل
جلاله
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
لطيفة
القلب
|
لطيفة
الروح
|
لطيفة
السر
|
لطيفة
الخفي
|
لطيفة
الأخفى
|
لطيفة
النفس
|
لطيفة
القالب
|
صبح
1.
مراقبة
الأحدية
2.
مراقبة
المعية
3.
مراقبة
الأقربية
4.
مراقبة
المحبة في الدائرة الأولى
ظهر
5.
مراقبة
المحبة في الدائرة الثانية
6.
مراقبة
المحبة في دائرة القوس
7.
مراقبة
ولاية العليا
8.
مراقبة
كمالات النبوة
عصر
9.
مراقبة
كمالات الرسالة
10.
مراقبة
أولى العزم
11.
مراقبة
دائرة الخلة هي حقيقة إبراهيم
12.
مراقبة
دائرة المحبة الصرف هي حقيقة موسى
مغرب
13.
مراقبة
الذاتية الممتزجة بالمحبة هي حقيقة المحمدية
14.
مراقبة
المحبوبية والصرفة هي حقيقة الأحمدية
15.
مراقبة
الحب الصرف
16.
مراقبة
لا تعيين
عشاء
17.
مراقبة
حقيقة الكعبة
18.
مراقبة
حقيقة القران
19.
مراقبة
حقيقة الصلاة
20. مراقبة المعبودية الصرفة
No comments:
Post a Comment